The 24

The 24

Miért éppen 24? Folyton ezt kérdezték. Ez a lemez nem valamiféle zenei "munka" (a Zene nem munka) eredménye. Komoly több évtizedig tartó tudományos kutatás kifejezése. A tér és az idő kapcsolatából ered. Több ezer kilométert utaztam, hogy a 24-es kilométernek elnevezett helyeket megnézzem. Ez évekig tartott. Azon is sokat töprengtem, miért 24 órára osztottak egy napot és szabad-e a 14 órát délután 2-nek csúfolni.

Sokat kellene foglalkoznom itt a tér és az idő fogalmával, de sokan azon kívül, hogy ezreket áldoznak egy gagyi karóráért soha nem találkoznak az idő valódi fogalmával.

The 24

A lemez a csillagászat és a fizika absztrakt egyenlege. Nem valamiféle öltönyös művészi "karakter darab" vagy "köcsög program zene". Minden mesterségesen nem létrehozható érzés megfoghatatlan megfogalmazása. A tehetetlenség és az öröm az össze nem párosítható természetes erők összepróbálgatása. Az egyensúly, a lelki béke, a szerelem sem hozható létre mesterséges "zeneakadémiai" úton. A fény terjedési sebességének halogatása. Előrelökve visszafordítani az idők kerekét.

The 24

 

 

Ez az egyetlen lemezem, amely nem politikai indíttatású, hanem számot vet egy belső úttal, miszerint sürgősen meg kell fejteni honnan - hova tart az emberiség. Ez a zene ehhez kíván kulcsot adni. Utálom is magyarázgatni, mi a fene ez. Hagyományos értelemben ez nem is zene, csupán véletlen, hogy hangszerekkel készült. A világegyetem is magáért beszél, csak meg kéne hallgatni. Nagy dolgok is vannak a világon, nem csak a porszemnyi értéktelen küzdelmek.

 

 

 

The 24

Néhány szó a felvételekről:

Ez volt az utolsó lemez, mely Csepelen készült a "klasszikus" zeneszerzői körülmények között. 1997-1999 között. Miután nem volt "piaci kényszer", nem volt sürgős senkinek.

A felvétel kiegészült néhány olyan hangszerrel, amely az anyagi dicstelenség miatt, ma már nincs a birtokomban. Az akkori rettenetesen zaklatott körülmények és a vészesen közelgő ezredforduló ellenére komoly filozófiai dolgokat és hangmérnöki munkát sikerült végezni. Ezt a lelki erőt utólag ma sem értem.

A számok a lemezen szereplő sorrendben lettek felvéve. Ennek nagy jelentőséget tulajdonítok ma is. Ez egy misztikus sorrend, mely megmutatja azt a viszonylagosságot, ahogy a zenész a semmiből készít egy soha vissza nem térő valamit, majd örökre távozik minden az utolsó hanggal a semmibe.

Akkoriban határoztam el, hogy külön gondot fordítok a lemezborítók zenész egójának megszüntetésére. Már nem tartottam többé szükségesnek a menedzseri unszolást és nem raktam rá a képemet többé a lemezekre. A hely annak a több ezer kilométeres, évekig tartó munkának kellett, amivel egy ócska (filmes)fényképező géppel végigjártam az utakat.

A Zenék:

1. Black Rainbow  
2. The Next  
3. The Hun determined  
4. The Wind  
5. The Equivalend  
6. The 24  
   
7. (Multimedia)Web Photo Gallery  

Az eredeti CD-n létezett egy akkor még kuriózumnak számító web fénykép galéria is. Akkoriban az internetes megjelenítés kuriózumnak számított és kevesek kiváltsága volt.

Köszönet:

Glatz László (grafika / Nyomda)
Kárpáti Zoltán (Keorg)
V. Kiss István (Hangképtervező mérnök)

The 24

 

 


Web Photo Gallery

24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24242424
24
24242416
24242424
24242424
242424242424
24242424
2424242424
24242424
24242424

 


 

 

www.georgebatonyi.com 324